У вальдорфській педагогіці вважається, що фізичний таінтелектуальний розвиток дітей не потребує форсування ззовні.Дорослі повинні піклуватись про те, щоб у дітей було достатньоможливостей для рухливих ігор у приміщенні й на повітрі. Дітиповинні мати можливість стрибати, лазити, бігати, ходити, щовимагає спеціального майданчика для прогулянок та обладнання,яке допомагало б дітям задовольнити природні потреби вактивному русі.

У вальдорфському дитячому садку значна увага приділяєтьсявільній грі, надаючи дітям можливості гратися 1,5-2 годиниупродовж дня. Кожна дитина любить гратися, вона відчуваєпотребу у грі. Вільна гра — це природний шлях, йдучи якимдитина набуває вміння та навички. При цьому найбільш природновідбувається процес знайомства дитини з навколишнімсередовищем, оскільки під час гри вона часто використовуєоточуючі предмети. Вільній грі відведено велику роль у розвиткуфантазії дитини та мобілізації усіх її творчих сил. У процесі вільноїгри дитина переживає різні емоції, утілюється у різноманітніобрази. Під час гри дитина удосконалює своє мовлення. Молодшідіти збільшують свій словниковий запас, спілкуючись із дітьмистаршого віку.

У грі діти легко засвоюють різні соціальні ролі, шляхомнаслідування дорослих розвивають свої соціальні здібності (типовідитячі забави «Доньки-мами», «Лікарня», «Магазин», «Зведеннябудинку»).

«Гра в колі» — ще одне спеціальне щоденне заняття. Целітературно-музична композиція, яка виконується в колі йсупроводжується рухами відповідно до тексту. Для цієї гридорослий використовує пісні, вірші, пальчикові або рухливі ігри,скоромовки, лічилки і навіть казки. «Гра в колі» може бутипростою або складною, з огляду на мету її проведення. Під час гридіти багато рухаються. Словесні образи передають рухами рук,тіла, ходи, в усьому наслідуючи дорослого. Усе це надає багатоможливостей для мовленнєвого розвитку, позитивно впливає насферу відчуттів дитини.«Гра в колі» триває в середньому 15—30 хвилин і відображає певнупору року, свято або розкриває зміст різних видів людськоїдіяльності (наприклад, працю шевця, садівника, коваля, рибалки).Матеріал літературно-музичної композиції добирається зурахуванням індивідуальних особливостей дітей, їхніхтемпераментів, із включенням елементів протилежного змісту:велике і маленьке, легке і важке, швидке і повільне…

Іншим здобутком вальдорфської педагогіки є пальчикова гра —це промовляння вихователем разом з дітьми вірша з одночаснимвідтворенням його змісту з допомогою рук та пальців. Такий видгри сприяє активізації роботи клітин мозку, інтелект дитини прицьому розвивається природним шляхом. Дія дитини у пальчиковійгрі ґрунтується на наслідуванні дорослих. Чудовим матеріалом дляпальчикової гри можуть бути народні пісні, вірші тощо.

Пальчикова гра також забезпечує навантаження на дрібнумоторику рук, що сприяє вдосконаленню диференційованих рухів,впливає на розвиток тактильного відчуття, мовлення, манериспілкування дитини.

Ігри такого типу мають властивість концентрувати увагу дітей, щоможе бути час від часу використано батьками, але зловживати цимне можна. Тому ці ігри слід використовувати помірно, кілька разівупродовж дня.

Особливістю вальдорфського дитячого садка є методиканавчання та організації рухливої гри, що базується на наслідуваннідітьми дій дорослого, який веде гру. Рухлива гра благотворновпливає на фізичний, інтелектуальний, емоційний розвиток дитини.Показово, що дитина у процесі рухливої гри реалізує себе яксоціальна істота, вчиться співпереживати.

Важливою умовою, яка відрізняє вальдорфську рухливу гру відспортивної, є те, що вона має образний сюжет і позбавленаелементу змагань. У вальдорфському садочку широко використовуютьсямузично-ритмічні ігри, які, окрім естетичного почуття, виховують почуття ритму ігармонії у дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 1172

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.