Повернутися до звичайного режиму

Що таке реджіо- педагогіка.

Особистий досвід директора департаменту дитячої літератури видавництва "Ранок" Наталії Коваль

Що таке «реджіо-педагогіка» і як вона може бути корисною батькам при формуванні у дітей навичок навчання і читання, розповідає директор департаменту дитячої літератури видавництва «Ранок» Наталія Коваль.

Про реджіо-педагогіку я дізналася випадково, розглядаючи альбом з художніми творами дітей. Мене заінтригувала і назва, і сам підхід. Тож я вирішила більше дізнатися про суть педагогіки та як вона може бути пов’язана з книгами й розвитком дитини.

Більше про історію створення, філософію Reggio Emilia approach, як цей підхід називається у світі, ви зможете почитати на численних сайтах, написавши у пошуковій системі «реджіо-педагогіка». Я ж зупинюся на своїх відчуттях і враженнях, що мене захопило у реджіо.

Концепція «100 мов дитини»

У дітей від народження сотні способів висловлюватися, пізнавати світ і створювати. Завдання дорослого – не відібрати можливості говорити цими різними мовами.

Простий приклад із мого побутового життя. Як звичайно виконуються завдання у зошитах на друкованій основі? Ручкою чи олівцем. А якщо дитина не любить малювати-з’єднувати? Їй просто нецікавий такий спосіб, що робити? Прислухатися до мови дитини. Що я і зробила й виявила, що моїй дитині (на той час) цікаво вирізати і складати. Ми успішно вивчали математику, логіку, вчилися читати через вирізання й складання. Дитині було цікаво під час наших домашніх занять, мені було легко. Разом нам було добре. От і головний принцип – дитина має почуватися комфортно й вільно у способах вираження. Писати ми почали потім, коли до цього прокинувся інтерес. І дитина знову ж сама про це сказала діями, зацікавленням.

Креативність

Виконання звичних дій не так, як це робилося завжди. Справді дуже цікаво щось звичне зробити по-новому. Однозначно ви отримаєте нові відчуття, емоції, а значить – більше для себе візьмете. Бо ми запам’ятовуємо те, що проживаємо.

Знову ж, приклад. Як ви зазвичай читаєте книги з дитиною? Ви сідаєте, розкриваєте книгу, дитина поруч теж сідає, слухає, так? Як часто ви читаєте, а дитина при цьому грається, стрибає, бігає? Чи читали ви коли-небудь, створивши попередньо атмосферу читання: додали в оточення нових предметів, посадили іграшок-слухачів або усіх членів родини у коло, запалили в центрі свічку (світло при цьому вимикати не обов’язково)…

А ще після читання ми створюємо свою розповідь. Це теж придумав мій син, ще у 3 роки, коли ми тільки починали знайомитися з книжками-картинками. Ми знаходили серед іграшок того чи тих, хто, на думку дитини, схожий на героя книги і з ними малюк розказував історію… Це були неймовірні хвилини. Так само ми граємося в книжкові лабіринти. Син обирає дві іграшкові фігурки, завжди вони різні, бо середовище лабіринтів теж різне. Одну бере собі, другу дає мені, і ми змагаємося, хто з фігурок подолає швидше. І теж придумуємо історію.Продовжувати можна багато. Творіть свій простір, змінюйте його. Іноді для цього досить додати одну нову деталь.

Тематичні бібліотеки

Ви одразу подумали про велику книжкову шафу з полицями до стелі? Мова про інше. Як навчити дитину вибирати? Давати їй можливість для вибору. Ось про це і йдеться. Ви добираєте декілька книг – від 3 до 5 – на якусь тему, чи про якогось персонажа, чи з якогось способу виконання (якщо це розвивальні зошити або альбоми), чи з якоїсь активності – тут безліч напрямків. І кладете на столик дитини. Обов’язково малюк на це зверне увагу, розкладе усі книги і вибере ту, яку захоче подивитися чи щось у ній виконати. Ваше завдання – включитися у вибір. Не переконувати, а підтримати, продовжити говорити з дитиною її мовою.

Змінюватися набір може щонеділі, щомісяця. При чому не повністю, з додаванням чогось одного-двох. Зараз прекрасний вибір книг з різною ціною, різних категорій. Зрештою, ви можете навіть самі зробити книгу разом з дитиною. Як вам тут підказати їй про це? Оформіть простір фотографіями дитини, кольоровим папером, ножицями, клеєм, фломастерами, звичайним альбомом для малювання.

видавництва "Ранок" Наталії Коваль

Що таке «реджіо-педагогіка» і як вона може бути корисною батькам при формуванні у дітей навичок навчання і читання, розповідає директор департаменту дитячої літератури видавництва «Ранок» Наталія Коваль.

Про реджіо-педагогіку я дізналася випадково, розглядаючи альбом з художніми творами дітей. Мене заінтригувала і назва, і сам підхід. Тож я вирішила більше дізнатися про суть педагогіки та як вона може бути пов’язана з книгами й розвитком дитини.

Більше про історію створення, філософію Reggio Emilia approach, як цей підхід називається у світі, ви зможете почитати на численних сайтах, написавши у пошуковій системі «реджіо-педагогіка». Я ж зупинюся на своїх відчуттях і враженнях, що мене захопило у реджіо.

Кiлькiсть переглядiв: 626

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.